AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

Dieselgate otevřel celou řadu otázek a jednou z nich je i reálná spotřeba paliva automobily. Ukazuje se jak velká propast je mezi údaji udávanými výrobci a reálnou spotřebou. Konkrétně mezinárodní výzkumný institut Icct Europe (Mezinárodní rada pro čistou dopravu) zveřejnila další analýzu, z níž jednoznačně vyplývá, že reálná spotřeba paliva osobních automobilů byla v průměru v roce 2016 o 42 % vyšší, než jsou ty oficiálně udávané automobilkami. Přitom před 10 lety byl rozdíl jen o 15 % vyšší.

Jak dopadnou celoroční pneumatiky po dlouhodobém testu, přesněji po ujetí 10 tisíc kilometrů? To byla otázka, kterou si položila německá organizace GTÜ, společně s ACE, tedy Auto Clubem Europa.

Jaká bude zima: plná sněhu, kolik ho padne, jaká bude teplota? Ani meteorologové nezaručí, že se jejich předpovědi vyplní. Takže motoristům nezbývá nic jiného, než se prostě spolehnout na to, že je místo mírné zimy zachrání jedině dobré zimní pláště.

V příštích dnech začne zakrývání a odstraňování nelegálních reklamních zařízení u dálnic. Ministerstvo dopravy předalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokyn, aby u první skupiny billboardů přikročilo co nejdříve k jejich zakrytí a následnému odstranění na náklady vlastníka reklamy. ŘSD tak v souladu se zákonem učiní nejdéle do 15 dnů. 

Nejvyšší správní soud Bavorska stojí před nelehkým rozhodnutím, posoudit platnost rozhodnutí města Mnichov, které schválilo zákaz vjezdu automobilů s dieselovými motory do centra města. Podobné kroky chystají i Stuttgart a Hamburk. Důvod? Mnohonásobné překročení limitů emisí oxidů dusíku a pevných částic do ovzduší těchto měst. Co bude dál?

Ze všeho nejdříve je třeba říct, že svět se mění a auta rostou. Tedy: jestliže Golf první generace měl na šířku 1,61 metru, zcela nová (v ČR právě uváděná sedmá generace) je o 16 centimetrů širší. Délka je o dokonce o půl metru jiná, samozřejmě narostla. No, a když z tohoto vyjdeme, je otázkou, zda na to stavbaři myslí. Německý automotoklub ADAC, partner ÚAMK, provedl test v celkem deseti německých městech. Výsledek – velmi nelichotivý.

Plán zní zdánlivě prostě a jednoduše – Londýn se chce stát do roku 2050 městem s nulovými emisemi. Takové jsou alespoň představy, které má starosta Londýna Sadiq Khan. Jeho dlouhodobá strategie počítá s tím, že cestování po metropoli bude zpoplatněna velmi variabilním systémem, podle ekologičnosti vozidla, jeho stáří a tak dále.

V Evropské unii je jednoznačně nejoblíbenější přeprava osobními automobily. Tak odpovědělo 54 procent respondentů. S velkým odstupem následují prostředky městské hromadné dopravy (19 %), chůze (14 %) a jízda na bicyklu (8 %). Na motocyklu (stejně jako vlakem) pravidelně jezdí jen 2 % dotázaných.

Vsadíme se, že přestože patříte mezi dobré a ohleduplné řidiče, už jste to někdy udělali: troubili, protože auto před vámi při zelené na semafor nevyrazilo dost rychle, při odbočování nebo změně jízdního pruhu jste nezapnuli směrové světlo nebo něco podobného.

Horké počasí minulých dnů nám dalo pořádně zabrat. Jenže vězte, že nejen nám řidičům a spolujezdcům. Snad ještě více to odnesly akumulátory našich automobilů. Skutečně!

Strana 1 z 18

Přehled zpráv Autostylu


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK