AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

Léto, otevřená okna automobilů, vůně převážených potravin, to všechno má svoje nebezpečí: hmyz vás může natolik vyrušit od řízení, že se při ohánění nevěnujete dostatečně jízdě a havarujete. Jen pouho pouhá teorie? Vůbec ne, holý fakt.

Zdá se to být doslova nepředstavitelné, ale vloni partner ÚAMK, německý autoklub ADAC, registroval na všech silnicích SRN kolony o celkové délce téměř 1,4 milionu kilometrů. Což je meziroční nárůst o 20 procent. Co z toho vyplývá? Že letošní léto nebude o mnoho lepší, protože zájem o letní dovolenou v bezpečných destinacích jako je Chorvatsko nebo Itálie a Španělsko roste. Odvrácenou stranou tohoto trendu jsou kolony na hlavních silničních tazích.

Previous Next

Aktuálně zcela kolabuje doprava v Chorvatsku ve směru na jih země. Cestu blokují kolony a dopravní nehody. Když to shrneme, tak cesta z Vídně přes Graz, Maribor, Ptuj, Záhřeb až do Splitu má aktuální zdržení okolo 7 hodin.

Úroveň technických kontrol vozidel v řadě zemí Evropy považují odborníci za průměrnou. Jelikož se nepodařilo přes tuto kritiku dosáhnout v uplynulém období zlepšení, rozhodly se odpovědné orgány EU, řešit celou záležitost na celoevropské úrovni. Tedy obecně závaznými předpisy.

Buďme upřímní: dovolená, to je nejvíce stresové období roku, tedy pro motoristy, kteří například k moři vyrážejí automobilem. Je vůz v dobrém technickém stavu? Co klimatizace, je v pořádku? Brzdy, pneumatiky, pojištění, asistenční karta… No a pak začne bezprostřední souboj s prostorem a hmotností.

Podle plánů vedení města a francouzského ministerstva životního prostředí do roku 2020 nevjedou do Paříže a dalších měst vozy vyrobené před rokem 2011. No, a pokud jde o samotná jejich centra, tak radnice plánují v budoucnu vjezd výhradně hybridům a nejraději jen elektromobilům. To jsou ale zatím jen plány. A dnešek?

Previous Next

U příležitosti výročí Svazu bulharských motoristů, kteří letos slaví 60. let svého vzniku, se potkali přední představitelé FIA v čele s presidentem Jeanem Todtem a národními zástupci Organizace spojených národů. Za UAMK se setkání zúčastnil president UAMK a vicepresident FIA pro oblast 1 JUDr. Oldřich Vaníček.

Spojitost mezi dieselovými motory, emisemi oxidů dusíku a nebezpečným polétavým prachem v podobě pevných mikro částic už dnes může ignorovat jen člověk slepý a hluchý ke všem faktům. Pokud rozbory odborníků někoho nepřesvědčí, pak jsou tady doslova dramatická a dalo by se říct, že drastická čísla: především dieselová auta jsou zodpovědná za smrt 38 000 lidí v 11 nejvyspělejších zemích světa.

Podvody s tachometry postihují až třetinu všech ojetých automobilů, což stojí zákazníky v celé EU podle konzervativních odhadů mezi 5,6 - 9,6 miliard € ročně. Skupina europoslanců v čele s Tomášem Zdechovským (KDU-ČSL) proto opakovaně žádala Komisi o celoevropské řešení, které by mohlo ochránit i české spotřebitele. Dostalo se jim však odmítavé odpovědi s vysvětlením, že řešení problematiky je pouze v pravomoci členských států. To řada europoslanců odmítá a kritizuje alibismus Komise, která je podle nich liknavá a před podvody zavírá oči.

Letní doba přeje sportům, jako je jízda na kole, windsurfing a dalším, které se neobejdou bez sportovního náčiní. A nikoliv právě skladného. Nezbývá tedy nic jiného, než je umístit na auto a vyrazit za letními radovánkami. Tak jednoduché to ale není. Jaký vybrat nosič? Na střechu, na páté dveře či víko zavazadelníku, nebo na tažné zařízení? Stačí jen to? Co předpisy v zahraničí?

Hlavními „hrdiny“ dovolených a prázdnin jsou děti. Toho jsme si vědomi, ale platí to i v praktickém ohledu? Pamatujeme třeba na to, že když potřebujeme v místě pobytu zapůjčit vůz, zda bude vybaven dětskou autosedačkou, bude mít dětskou pojistku? Je mnohem více věcí, na které je třeba s ohledem na bezpečnost a pohodlí dětí o dovolených myslet. 

Přehled zpráv Autostylu


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK