AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

Případů, kdy i česká policie zažívá scény jako z filmu, a musí pronásledovat unikající automobily, stále přibývá. Jedním z pomocníků strážců pořádku jsou pásy s trny, které po natažení přes silnici doslova na pár metrech zastaví unikající vozidlo. K tomu je ale třeba vědět kudy pojede. Americká policie nyní zkouší vystřelovací modul GPS. Proč?

Zítra je poslední den platnosti roční dálniční známky pro rok 2016 a proto jsme vyrazili na české silnice a začali počítat vozidla. Zjišťovali jsme, kdo má co na skle vylepeno. Výsledek je však velice alarmující!

Evropa je rozdělena ve dví – samozřejmě nemluvíme ani o východě a západě nebo severu a jihu, ale o tom, kdo preferuje mýtný systém a kdo dálniční známky, ať už v tištěné nebo elektronické podobě. Takže: 13 zemí využívá pro placení za jízdu po dálnicích mýtnice, 8 zemí pak preferuje dálniční viněty.

Sníh na kapotě a především střeše automobilů se může být ohrožením pro ostatní účastníky dopravy. Jízda za takovým vozidlem se totiž změní za cestování ve sněhové vánici. Nebezpečné jsou i odletující kusy ledu především ze střech kamionů. Jaké předpisy v tomto ohledu platí?

Moderní osobní automobily s dieselovým motorem jsou více než dvakrát tolik škodlivé než kamiony. Dokonce i auta s EURO 6 normou! To vše vyplývá z nejnovější studie organizace ICCT (Mezinárodní rada pro čistý transport).

Národní dálniční společnost (NDS) Slovenska eviduje za období od ledna do konce října 2016 celkem 909 000 přestupků, tedy vozidel, která se po slovenské dálniční síti pohybovala bez elektronické dálniční známky. Z toho bylo 309 000 domácích a 600 000 zahraničních automobilů. S tím je ale hned několik problémů.

Kombinace zelených městských zón a snížení rychlosti silničního provozu na 30 km/h v centrech je stále častější a volí ho řada evropských měst. Zemí, kde je tento přístup nejčastější, je nesporně Německo. Důvod těchto opatření je zjevný – snaha o snížení emisí osobních automobilů. Zní to logicky, ale je tomu skutečně tak, že snížení rychlosti z 50 na 30 km/h přináší kýžený efekt?

Přehled zpráv Autostylu


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK