AutoStyl - Aktuality

Magazín o autech, sportu a cestování

Obecně přijatý názor, že zima škodí akumulátoru, je pravdou jen z poloviny. Samozřejmě, že škodí, ale jen těm, které nejsou nabity na plnou kapacitu. Těm v dobré kondici neuškodí ani třeskutý mráz do - 50 stupňů Celsia.

Znečištění ovzduší především ve velkých městech je podle Světové zdravotnické organizace zodpovědné ročně za úmrtí 3 milionu lidí. Je tedy pochopitelné, že vlajku boje proti dieselovým automobilům zvedli především primátoři největších měst Evropy.

Evropské státy tvoří dvě skupiny: buď v nich platíme za průjezd po dálnici mýto, nebo si kupujeme dálniční známku. Konkrétně: 9 zemí stanovuje platbu za jízdu po dálnici podle ujeté vzdálenosti a platby se provádějí na mýtnicích. Naopak 8 států používá systém dálničních známek. Do třetice, v řadě zemí se navíc platí za průjezdy tunely a horskými průsmyky: Rakousko, Švýcarsko. Itálie, Francie, Dánsko, Norsko nebo Švédsko a další. Co se v roce 2017 mění? To ví ÚAMK, který je jedním z nejdůležitějších distributorů dálničních známek v ČR.

Evropu, jako jediný kontinent, jsme mohli dosud nazývat „dieselovým“. Zdá se, že i pro ni bude platit čas minulý. Nadpoloviční většina nově prodaných vozidel s dieselovými motory v Evropě se stává minulostí. Například Německo hlásí: srpen – 45,3 % a jde to dolů. 

Automobilky to dělají nerady. Přesto se to občas stane, jako když Renault poslal proti sobě svoji vlajkovou loď a Twingo. Jak takový crash test dopadne je nabíledni. A co starý a nový? Tedy starý model automobilky a ten současný? Americká organizace IIHS to udělala s Nissany.

Jak k nám auta promlouvají, přesněji varují nás? My se nyní zajímáme o to, jak s námi komunikují v této době, aby nás upozornila na zimní nebezpečí. Takže – promluvte…

Součet všech problémů, které mají čeští motoristé se zrakem se dá vyjádřit v číslech, která doslova šokují: 6,6 milionu obyvatel Čech potřebuje „druhé oči“, tedy dioptrické brýle nebo čočky. Asi 130 tisíc řidičů není schopno rozpoznat červenou barvu, další desítky tisíc…

Zažíváme to prakticky každou zimu – na volnoběh běžící motor a majitel čekající na jeho zahřátí, rozmrazení oken, vyhřátí interiéru… Co k tomu dodat? Rozhodně nejde o ideální řešení.

Václav Neckář na dispečinku ÚAMK

…a občas pomůžeme i celebritě. Zasloužil by si rozšířit titulek článku. Technické problémy automobilu zpěváka Václava Neckáře pomohl v pondělí 14. listopadu vyřešit technik silniční služby ÚAMK ABA Michal Mládek. Sám umělec, který pospíchal k lékaři, přišel svému zachránci poděkovat a předá mu vstupenky na svůj koncert.

Přehled zpráv Autostylu


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK