Test 29 elektromobilů v zimě zvládl jediný

Test 29 elektromobilů v zimě zvládl jediný

Obecné konstatování, že v zimě klesají parametry elektromobilů,

nahradil norský automobilový časopis Motor testem celkem 29 elektromobilů, a to americké, české, evropské i asijské provenience. Závěr je jednoznačný z tohoto počtu vlastně jen jediný byl schopen za nízkých teplot ujet 500 kilometrů. Naproti tomu pod 330 km ujelo 9 vozidel. Smutné.

Test byl zdánlivě jednoduchý, šlo o to, aby vozy ujely trasu dlouhou 500 km při teplotách -5 stupňů Celsia až -19 stupňů Celsia při eko režimu topení, dodržování předpisů a bez zapínání tempomatů nebo autopilotů. Jelikož 11 vozidel udávalo dojezd nad 500 kilometrů, měl být výsledek zřejmý. U ostatních 18 vozů pak šlo o to, kolik za zimního provozu reálně najedou, respektive o kolik kapacity elektrické energie přijdou.

O čtvrtinu dojezdu proti udávanému „přišla“ polovina všech elektromobilů, přesněji 14. O třetinu pak 5 vozů a nejhorší trojka byla: Toyota BZ4X 2WD (- 35,79 %), čínský Hongqu E-HS9 (- 34,84 %) a Škoda Enyaq Coupe RS (- 33,73 %).

Naopak nejlépe si vedla trojice: čínský Maxus Euniq6 (- 10,45 %), Tesla Model S Standard (- 16,40 %) a další Číňan MG Marvel R (- 16,76 %). Absolutním vítězem se pak stala už zmíněná Tesla, která jako jediná ujela za zimního počasí přes 500 km, přesně 530 km. Celkově pak test hodnotili norští novináři jako nelichotivý pro elektromobily.