AutoStyl - Garáž

Magazín o autech a cestování

Pro mnohé z nás není po ránu hezčí zvuk než probuzení precizně naladěného motoru sportovního automobilu. Jsou ale i tací, například sousedé jednoho zaměstnance Fordu, kteří v podobném případě volají policii a dožadují se ztišení.

Hybridy a především plug-in hybridy jsou rozhodně krokem vpřed v tomto okamžiku, než začneme mluvit o masové elektromobilitě a rozšíření vodíkových a dalších ekologických pohonů. Ne, že by hybridy představovaly pro techniky světových automobilek nějak velký oříšek. Má to jiný háček – cenu. A tak překvapuje prohlášení britské společnosti GKN Driveline, která tvrdí, že to jde i jednodušší a levnější cestou – z každého běžného auta udělat hybrid.

Rad a názorů na tohle je dlouhá řada, ale který je ten správný? Někteří radí nechat motor v zimě, kdy je mráz, chvíli běžet na volnoběh, aby se zahřál. Je to na místě?

Kdo okamžitě odpovídá na otázku: proč je víčko u některých vozů vlevo a u jiných vpravo, by se měl zastavit. Protože ona jednoduchá odpověď – protože v jedné zemi se jezdí vpravo, v jiné vlevo – není vyčerpávající.

Jednou z nezměrných bolestí českého trhu s ojetými automobily a celoevropskou nemocí číslo jedna, je nelegální stáčení kilometrů a tudíž obohacování se takovýchto prodejců na úkor poctivých motoristů. Ti čeští jsou ve více než polovině případů obelháni a v zásadě okradeni nepoctivými prodejci ojetin. Jak už mnohokrát poukazoval ÚAMK, recept na řešení této situace je dvojí: výrazně zpřísnit tresty za poškozování kupujících a maximálně ztížit možnost stáčení kilometrů.

Americký pojišťovací institut IIHS se rozhodl, že si „posvítí“ na to, jak fungují světlomety velkých SUV. Dalo by se očekávat, že tak drahé vozy, s vysoko posazenými světlomety nemohou mít problémy, jenže…

Strana 1 z 23

Přehled zpráv Autostylu


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK