AutoStyl - Garáž

Magazín o autech a cestování

Třetina cinknutých VW jezdí dál

Od okamžiku dieselgate uplynula už dostatečně dlouhá doba, kromě jiného i na to, aby si je majitelé postižených vozidel koncernu Volkswagen nechali bezplatně seřídit. Podle dostupných informací tyto zásahy absolvovaly alespoň dvě třetiny postižených zákazníků v Německu. Tedy kolem 1,8 milionu vozů. V Evropě pak celkem téměř 5,5 milionu zákazníků z celkového počtu 8,5 milionu. Zdálo by se tedy, že tento problém je minulostí. Ne tak docela, co ony 3 miliony aut, které nejsou upraveny?

Podle informací Reuters německá federální agentura KBA (Krafthart-Bundesamt) začala s rozesíláním dopisů těm majitelům dieselů Volkswagenu s podvodnou úpravou, kteří si ještě nenechali vůz upravit. KBA upozorňuje majitele aut dotčených skandálem dieselgate, že jsou sice podle VW auta „z technického hlediska pojízdná“, nicméně tím celá věc nekončí. KBA upozorňuje v dopise majitele aut, že zákazník je povinen „zajistit soulad s platnými normami, týkajícími se emisí oxidů dusíku (NOx).“ Což „cinknutá“ vozidla koncernu VW nemusí splňovat. I proto je podle KBA namístě zamířit s auty na bezplatnou kontrolu a úpravu. 

V dopisu se upozorňuje na to, že majitel postiženého auta dokonce může dostat lhůtu, do níž je na místě navštívit servis. Pokud nedojde k servisnímu zásahu, může následovat až zákaz používání vozidla vzhledem k neplnění emisních norem. Paradox? Jistě, motorista nic nezavinil, a přesto může přijít o technický průkaz. Z druhé strany provozovat vědomě vůz, který neplní emisní normy, znamená, vědomě sobě i druhým ještě více poškozovat zdraví.

Trochu jiná je situace, pokud jde o dobrovolné svolávací akce, které nedávno oznámila řada výrobců jako Mercedes-Benz nebo BMW. Němečtí výrobci se zavázali provést dobrovolné přezkoumání možností snížení emisí NOx u vozidel se vznětovými motory, aby odpovídaly normám Euro V a Euro VI.

Přehled zpráv Autostylu


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK