AutoStyl - Garáž

Magazín o autech a cestování

Češi jsou „nevěrníci“

Při opakované koupi ojetiny nejčastěji znovu Češi sáhnou po Škodě (ve 46 %), ve třetině případů se opět vrátí ke značce VW nebo Toyota a čtvrtina kupců znovu při druhém nákupu použitého auta zvolí Ford a Hyundai. Naopak jen 4 až 5 % znovu zakoupí Alfu Romeo nebo Seat. O čem to svědčí?

O dvou věcech, že Češi nejsou právě závislí na značce svého vozidla. Ve většině případů (v průměru ve více než 70 %) při novém nákupu ojetého vozu sáhnou napodruhé po modelu jiného producenta.

Vysvětlení je poměrně prosté – rozhodujícím kritériem je cena. Kupec tedy přichází s konkrétní částkou, a za tu chce auto co možná nejmladší, s nejnižším počtem najetých kilometrů a s co nejvyšší výbavou… Tedy nepřichází s penězi, aby si koupil opět vůz konkrétní, „své“ značky.

Tato fakta vyplývají ze zkušeností dvojice největších prodejců ojetých vozů v Čechách. Podle statistik AAA Auto jsou nejvěrnější majitelé vozů Škoda, jako o průměru lze hovořit o majitelích BMW, Kia, Opel a Audi. Naopak nejméně věrní jsou ti kdo dosud měli Volvo, Fiat, Seat a Alfu Romeo. 

To se týká běžných modelů, pokud by byla řeč o veteránech a jungtimerech, tedy vozech ze 60. a 70. let, právě italské značky Fiat a Alfa Romeo jsou mimořádně žádány, a jejich příznivci patří mezi nejvěrnější fandy.

Přehled zpráv Autostylu


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK