AutoStyl - Garáž

Magazín o autech a cestování

Podobných termínů jsme už slyšeli nemálo, ale zatím se týkaly zákazů vjezdu do center měst. Tohle je docela jiná káva – francouzská. A hodně silná, ministr životního prostředí Francie Nicolas Hulot si stanovil za cíl, zastavit ve své zemi prodej vozidel spalujících fosilní paliva. Co říkáte – silná káva!

Od okamžiku dieselgate uplynula už dostatečně dlouhá doba, kromě jiného i na to, aby si je majitelé postižených vozidel koncernu Volkswagen nechali bezplatně seřídit. Podle dostupných informací tyto zásahy absolvovaly alespoň dvě třetiny postižených zákazníků v Německu. Tedy kolem 1,8 milionu vozů. V Evropě pak celkem téměř 5,5 milionu zákazníků z celkového počtu 8,5 milionu. Zdálo by se tedy, že tento problém je minulostí. Ne tak docela, co ony 3 miliony aut, které nejsou upraveny?

Tažení proti spalovacím motorům, ať jde o benzinové nebo naftové, dostává ve Velké Británii konkrétní podobu. Od roku 2020 uvažují britské orgány zavedení dodatečných poplatků nejdříve pro majitele starších dieselových motorů. A to jako poplatek za znečištění životního prostředí.

Velké plány na přebudování vlastně celého přinejmenším evropského a amerického automobilového průmyslu směrem k alternativním pohonům a především elektromobilům, je správná idea. Má to ovšem nejedno velké ale. Jedním z nich je jak zajištění dostatku elektrické energie pro jejich dobíjení (při omezování atomových elektráren v Německu a Francii), tak výroby dostatku akumulátorů. A to s odpovídající kapacitou.

Zajímavou akci připravilo vedení Zoologické zahrady Dvůr Králové nad Labem společně s automobilkou Nissan. Nabízí totiž možnost absolvovat prohlídku Safari Kempu nikoliv ve vlastním voze, ale v elektromobilu Nissan Leaf. Nejen, že je průjezd elektromobilů ohleduplnější k životnému prostředí a tedy samozřejmě i vzácným zvířatům ZOO, ale zároveň to může být pro motoristu test, zda by mu pro příští koupi elektromobil vyhovoval.

Nový Ford Fiesta je technicky nejvyspělejší malý vůz na evropském trhu. Přijíždí s nejpokročilejší sadou asistenčních systémů a nejširšími možnostmi konektivity v kategorii velkosériově vyráběných evropských malých vozů. Zároveň nabízí nejrozsáhlejší paletu variant v celé čtyřicetileté historii modelu.

Přehled zpráv Autostylu


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK