AutoStyl - Garáž

Magazín o autech a cestování

Existuje dlouhá řada ukazatelů. Podle kterých lze hodnotit, jak si která automobilka vede: počet prodaných kusů, množství ocenění a titulů, vítězství v automobilových soutěžích… Nebo prostě zisk na jedno vyrobené auto.

Tak zní teorie, která se stále více stává především u mladé generace realitou. Proč? Mladí nepovažují mnohdy automobil za znak prestiže či společenského postavení, jako je tomu u starších. Mají jiné priority, musí velké částky investovat do bydlení atd. Prostě existuje celá řada důvodů, proč automobil nevlastnit, ale sdílet s druhými…

Samozřejmě, že pokud použijete příměr z živočišné říše či sci-fi románů, vyjde vám, že je to kříženec. Platí to i ve světě automobilů. Jinými slovy, co si pod pojmem hybrid máme v automobilovém světě představit?

Vyhraněné názory, jako že automat je vhodný a „hodný“ pouze ženy, stále více patří minulosti. To alespoň vyplývá ze statistik, jak prodejců nových automobilů, tak i ojetých.

Asi každý si dnes uvědomuje, že „převzetí“ jedné automobilky druhou, už dávno není jen věcí těchto dvou subjektů. V tomto případě francouzského koncernu PSA a evropské divize General Motors v čele s německým Opelem. Je to věc mezinárodní.

Jen s malou dávkou nadsázky se takto dá hovořit o Norsku, protože už nyní je celých 37 % nově registrovaných vozidel elektromobilů. Takže v současnosti jich jezdí po silnicích této severské země 100 tisíc a všeho za 4 roky by to měl být dvou a půl násobek. Ani s tím nejsou stále Norové spokojeni.

Přehled zpráv Autostylu


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK