AutoStyl - Garáž

Magazín o autech a cestování

Značka Citroën přichází na český trh s ojedinělou nabídkou, která svou výhodností dalece převyšuje tradiční akční ceny či prémie za výkup ojetých vozů protiúčtem. Díky šrotovnému od Citroënu totiž u vybraných nových modelů této značky získá zákazník slevu až 120 000 Kč. Francouzská značka chce touto aktivitou pomoci zvrátit nepříznivý trend stárnutí českého vozového parku, který aktuálně činí 15 let, a jít tak ostatním příkladem.

Previous Next

Dacia odhalí Nový Duster na Frankfurtském autosalonu 2017. Od představení původního modelu v roce 2010 Dacia prodala více než milion vozů a plánuje na tento výjimečný úspěch navázat modelem Nový Duster.

Při opakované koupi ojetiny nejčastěji znovu Češi sáhnou po Škodě (ve 46 %), ve třetině případů se opět vrátí ke značce VW nebo Toyota a čtvrtina kupců znovu při druhém nákupu použitého auta zvolí Ford a Hyundai. Naopak jen 4 až 5 % znovu zakoupí Alfu Romeo nebo Seat. O čem to svědčí?

Ačkoliv je současná státní podpora pro koupi hybridních vozidel soukromým osobami v podstatě nulová, počet zájemců, kteří by si rádi koupili ojeté hybridní vozidlo, stoupá. S ohledem na cenu nových modelů je největší poptávka po těch ve stáří 3 – 5 let. Jejich nabídka na českém trhu je téměř rovná nule.

Mají motoristé skutečný zájem o zakoupení elektromobilů? To zjišťovala agentura Dalia, a proto se s tímto dotazem obrátila na desítky tisíc potenciálních kupců. Výsledek je překvapivě optimistický – až 40 % všech dotázaných do pěti let plánuje zakoupení elektromobilu.

Tabulky nejvíce oblíbených automobilů nejsou nijak zvláště výjimečné. Posuzovat lze podle toho, kolik nových se prodalo, kolik je registrováno dané značky a modelu celkem, ale i podle názorů motoristů, kterých se platí – jaké auto byste si rádi koupili, či chystáte koupit. Jak vidíte, kritérií pro vítěze je dlouhá řada, a tudíž i vítězů.

Přehled zpráv Autostylu


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK