Stellantis: Kterak propustit 8000 lidí

Francouzsko-italsko-americký koncern s celkem 14 automobilovými značkami

je skutečný obr, který celkem na světě zaměstnává asi 300 000 pracovníků. Je však všem, a především vedení firmy zjevné, že elektromobilita připraví o místa tisíce lidí. Konkrétně jen ve Francii, kde zaměstnává 45 000 lidí, to má být 8000. Viník? Elektromobilita, která nevyžaduje tolik dílů aut, tolik odborníků ve výrobě a servisu, tolik subdodavatelů, tolik… Tolik všeho.

Plán automobilky počítá s tím, že postupně budou přicházet o práci další a další a aby to tak zvaně „tolik nebolelo“, začíná už teď s tím, že radí svým zaměstnancům, jak si najít jinou práci. Proto jim například posílá rady, jak vyplnit správně dotazník při hledání práce, e-mailové tipy na nové zaměstnání, odkazy na burzy zaměstnání a podobně. Odbory vyzvaly vedení firmy, aby s tím přestalo. Možná že by i chtělo, ale když ona elektromobilita skutečně „žere“ pracovní místa.