Zpravodaj ÚAMK ČR - Závody do vrchu

Previous Next

Edda Cup 2017 pohledem promotéra

Koukal jsem do historie, zatím každý ročník uzavíráme tím, že se sezóna povedla a byla lepší než ta předchozí.... Ano, je tomu tak, i letošní sezóna patřila k těm nejlepším. Asi již nikdo nedokáže zhodnotit, která byla ta úplně nej...

Samozřejmě je vždy co zlepšovat, pilovat detaily, ale jednoznačně negativního po této sezóně nevidím nic.... Velmi pozitivní je, že v letošním ročníku došlo pouze k jednomu zranění jezdce, a to ještě důvodem bylo, že si spletl zatáčku! Zde je potřeba zmínit perfektní práci ředitele, Romana Linharta, zejména při zabezpečení trati a přípravě a zajištění diváckých prostorů. Příznivé je, že kromě dvou tradičně nejslaběji obsazovaných podnicích / Telnice a Bečov n.T./, jsme vždy naplnili maximální počet pro přihlášení. Ovšem ne vždy i ten maximální počet odstartoval. Pro další ročník musíme zpřísnit postihy za neomluvení se ze závodu, a tím znemožnění startu jezdcům, kteří jsou mezi náhradníky.

Tak popořadě...Sezóna EDDA Cupu začala opět na mosteckém autodromu. Obrovská účast kvalitních vozů, klapající organizace a bezpečná trať vyústily v parádní zahájení sezóny. Každý si zde na bezpečné trati může vyzkoušet, kde jsou jeho hranice či jeho vozu.

Následovala Zbraslav, další skvělý podnik! Nové depo pod startem určitě pomohlo plynulosti průběhu a zcela nový povrch udělal tuto náročnou trať ozdobou seriálu. Příští rok se budeme snažit tady prosadit dvoudenní závod.

Závod v Telnici měl dlouhodobě nejnižší účast, letos ovšem byla vyšší, než na rozbitém Bečově... závod proběhl bez jakýchkoliv komplikací a všichni odjížděli spokojení. To je jediná výhoda slaběji obsazených podniků, že vše samozřejmě lépe odsýpá...

Tradičně velmi oblíbený je závod v krásném prostředí pod Korábem, letos jsme trefili i nádherné počasí, tak byla šance využít přilehlé koupaliště. Bohužel to znamenalo i komplikace pro normální návštěvníky plovárny, což může být do budoucna problém... Jelikož nám letos nekolidoval závod se slalomem v Německu, tak jsme opět mohli obdivovat skvosty bavorských jezdců, zejména flotilu NSU TT ve třídě H1300... V hlasování jezdců, co vyřadíme v roce 2018, ovšem dostal nejvíce hlasů, tzn., že si zde dáme asi roční pauzu, pokud opravdu vyjde nová trať.

Následující Liberec, díky úsilí Petra Strnada patřil k ozdobám ročníku. Depo ideální, přímo u startu, ozvučení s komentem Vlado Miklóšika, podpora města a kraje a skvělá atmosféra s velkým počtem závodníků. Porovnání s oficiálním mistrovstvím ČR bylo zajímavé a závod po oba dny přes několik drobnějších havárií stíhal časový harmonogram. Trať má ideální délku a na rozdíl od varianty z druhé strany je i technický náročnější a rychlejší.

Radotínský závod na domácí trati byl také skvěle obsazen. Zde bohužel platí, že před velkou diváckou návštěvou se chce každý ukázat, tak zde bývá i velké množství havárií. Ovšem asi k tomu přispívá, že se jedná profilem o jednu z nejtěžších tratích. A asi kilometr tratě znečištěný od oleje zapříčinil, že jsme program stihli jen taktak..

Společný závod s M ČR, a to na ultra rychlé trati v Prachaticích, která byla součástí Edda Cupu v počátcích se nyní né každému líbí, ale když jsem si loni dělal anketu, máte -li o tento závod zájem, nepamatuji, že by někdo řekl, že ne.. Bohužel se zde nedaří, zejména v sobotu, dodržovat program a závod se neúměrně protahuje. Letos asi byl stanoven rekord Edda Cupu, kdy poslední jezdec projel cílem až po osmé večer. Dík patří všem reprezentantům Edda Cupu za vzornou prezentaci sportovní i lidské úrovně našeho seriálu.... Pro r. 2018 nám byla nabídnuta kvóta minimálně osmdesáti jezdců, což znamená, že se vejdou všichni z pravidelných jezdců, a tak tam určitě pojedeme!

Krásný víkend nás čekal ve Vrchlabí, letní počasí a opět parádní účast na tomto kopci, který je součástí Edda Cupu od počátku. Z průběhu závodu a jeho úrovně jsem měl radost hlavně s ohledem na Tomáše Hanka, který bere přípravu a organizaci závodu jako srdeční záležitost. A letos se mohl i vyřádit na trati...

Bečov má idelání profil tratě, ale povrch byl již letos velmi špatný. Podnik má jednoznačně nejlepší depo, bohužel zde nemáme, až na výjimky, stejně jako v Telnici, žádné domácí jezdce, a z toho vyplývá na poměry Edda Cupu velmi nízká účast. Snad s novým asfaltem se do budoucna zvýší. Proto bylo pro nás překvapení, že v hlasování jezdců o vyřazení tratě v ročníku 2018 vyšel Bečov nejlépe...

No, a Stará Živohošť, to je tradičně úspěšné vyvrcholení sezóny! Je neuvěřitelné, vzhledem k termínu, že nám zde vyjde minimálně na pátek a sobotu vždy nádherné počasí, které v kombinaci s letoviskem dodává závodu neopakovatelnou atmosféru..... Ta u většiny startujících převyšuje nad profilem trati, který nepatří k nejnáročnějším a nejzajímavějším, a tak se zde letos sešla rekordní účast 118 jezdců!

Nyní již s plnou vervou pracujeme na přípravě nového ročníku! Jak jsme informovali, mohou být až čtyři nové tratě, předběžný kalendář budeme tradičně prezentovat na ceremoniálu. Opět velmi překvapivě vyznívá anketa na našem webu o zájmu vycestovat na jeden závod v ročníku mimo území ČR. Průběžný poměr 90% pro, 10% proti, nám dává silný mandát k jednání. V nabídce je několik variant. Jen nás trochu straší, že když jsme to v ročníku 2009 udělali, tak dorazilo pouze něco nad třicet jezdců...

Nezbývá než poděkovat všem účastníkům letošní sezóny, a také všem pořadatelům, kteří opět pozdvihli úrověň nejpočetnějšího vrchařského seriálu v ČR o kousek výše! Také doufám, že si dosyta užijeme tradičně úspěšného závěrečného slavnostního ceremoniálu.

Na viděnou Eda Patera

Přehled zpráv Autostylu


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK