Zpravodaj ÚAMK ČR - Závody do vrchu

Previous Next

Vítěz EDDA Cupu na ECCE Homo?

Dosud nejúspěšnější sezónu své kariéry má za sebou Tomáš Kučera - liberecký závodník, který letos se svým nadupaným lancerem v barvách pivovaru Svijany opanoval seriál závodů do vrchu EDDA Cup ve třídě E+2000. V absolutní klasifikaci tohoto poháru obsadil páté místo. Stejně jako v předchozích letech byl jeho největším rivalem Tomáš Košek z Hodkovic nad Mohelkou. Severočeskou nadvládu ve třídě E+2000 pak podtrhl svijanský junior Lukáš Kubíček.

Velmi vydařenou sezónu za sebou má Tomáš Kučera, který se stal v EDDA Cupu šampiónem nejsilnější třídy E+2000. „Letošní sezónu považuji za svoji nejúspěšnější. Podařilo se mi zúročit zkušenosti z uplynulých sezón, především znalost tratí, které se oproti minulosti příliš neobměnily. Také auto doznalo dalšího pokroku. Především motor – v Prachaticích totiž praskla ojnice a my ho museli měnit. Ten fungl nový od Davida Komárka, který naladil polský ladič Lukasz Cieszko, pak fungoval lépe než původní. Klíčová byla také spolehlivost, když se mi, právě vyjma Prachatic, podařilo dokončit všechny závody,“ zmiňuje liberecký pilot hlavní důvody svého úspěchu.

Úžasné souboje o vteřinky sváděl Kučera stejně jako loni především s hodkovickým Tomášem Koškem. „Už loni se mi Tomáše podařilo zdolat ve Vrchlabí a na Ještědu. To byly takové první vlaštovky, že mohu porazit kohokoliv. Letos jel Tomáš až od Liberce a sváděli jsme opět pěkné souboje,” vzpomíná Kučera a dodává: „Vedle vítězství si vážím i čtyř traťových rekordů – v Bečově, Vrchlabí, Kdyni a Liberci, kde tomu ale napomohlo odstranění jednoho retardéru. Asi nejvíce si cením výsledku na bečovské uskákané trati, jejíž rozbitý povrch není pro vrchařské speciály vhodný. Být zde kvalitní asfalt, byla by to jedna z nejlepších tratí. Navíc zde nepanovaly optimální klimatické podmínky a jen jednu jízdu jsme jeli na suchu. Právě během ní se mi podařilo dosáhnout rekordního času.“

Do souboje obou Tomášů dokázal občas zasáhnout třetí Severočech – turnovský Lukáš Kubíček, rovněž reprezentující svijanský pivovar. „Lukáš podává dlouhodobě excelentní výkony. Za tři roky udělal jedinou chybičku a letos v Telnici mě dokázal o tisícinku vteřiny porazit. To byl snad nejtěsnější výsledek v historii EDDA Cupu. Hodně silný je také v Radotíně, který mi naopak vůbec nevyhovuje. Je spíše rallyového charakteru a nemohu zde využít potenciál výkonného auta,“ oceňuje výkony svého talentovaného týmového kolegy Tomáš Kučera, dlouhodobě spolupracující s týmem Sýkora Racing: „Honza Sýkora se svým týmem opět odvedl perfektní práci. Hodně jsem ocenil i to, že mě na závodech pravidelně doprovázel zkušený soutěžák Honza Šlehofer. Jeho rady mi opět hodně pomohly. Zpočátku jsem nechápal jeho slova, že málo zatáčím. Došlo mi to ve Vrchlabí, kde jsem začal zatáčet dříve a dostáním auta do mírného smyku získával rychlejšími výjezdy drahocenný čas. Další rezervy vidí "Šlehy" na brzdách. To jsou však věci, ke kterým se musíš projezdit.“

Nicméně – příští rok to v případě svijanského pilota na obhajobu titulu nevypadá. „Momentálně účast v kompletním EDDA Cupu neplánuji. Na několik podniků tohoto seriálu se ale chystám. Kromě toho bych se rád zúčastnil i vybraných evropských závodů. Moc mě láká především legendární ECCE Homo ve Šternberku,“ přibližuje závěrem našeho povídání své plány vrchařský šampión.

Přehled zpráv Autostylu


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK