Zpravodaj ÚAMK ČR - Aktuality

Previous Next

Rozhovor: Závodník Stanislav Tkáč

Rozhovor se slovenským jezdcem Edda Cupu Stanislavem Tkáčem.

Jak jsi objevil Edda Cup?

K bližšímu kontaktu s EDDA CUPem jsem se dostal přes Mirka Pažouta, dlouholetého kamaráda Jirky Figla se kterým jsme závodili společně na motorkách po okreskách mimo Prahu. Koupili jsme Lancii Deltu HF Turbo, kterou Mirek stavěl a nechali se natáhnout na Rallye Berounka 2014. To se nám zalíbilo a tak si to ještě jednou užili na Rallye Praha 2015 a pár závodech z EDDA CUPu v roce 2015. V zimě jsme si už postavili sami svoje nové vozy a vyrazili do sezóny 2016 jako tým SPEEDY MOTORSPORT.

Jak jsi spokojen se svým průběžným výkonem?

Já se pořád učím co bych měl dělat, abych si mimo super zážitku odnášel i nějaké dobře vybojované umístnění. Vzhledem k tomu, že mám víc chutě, než talent, tak jsem spokojen. Neporuchovost vozu Lancia Beta Coupe je úžasná a tak se mi povede I nějaká bedýnka. Soupeře totiž zatím porážím hlavně svou vytrvalostí a spolehlivosti vozu. To se ale na příští rok věřím změní.

Co soupeři?

Jsou to správní kluci. Plně zapálený do závodu a I když za nimi časem zaostávám, neberou mě jako odpadlíka a vždy si máme co říct. Jsem rád, že jsem si vybral tuhle třídu.

Co Tě letos zatím nejvíce překvapilo?

Radotín! … ten mi prostě nesedl a i když byla šance být po druhé závodní jízdě na třetím místě, tak jsem to za rybníkem nezvládl a časovou ztrátu při vyhrabávaní se z hlíny už nebylo možno dohnat. A pak taky, že naše stavba AUDI SPORT QUATRO S1 E2 funguje.

Kde se ti letos nejvíce líbilo?

Zbraslav. I když mi motor ve vyšších otáčkách netáhl dobře, tak jsem nazul slicky a po prvé od nehody ve Kdyni 2016, kde jsem boural na slickách, jsem se do nich opřel a závod si užíval na plno.

Jaké jsou plány do zbytku sezóny, kam se nejvíce těšíš?

Těším se na Živohošť. Atmosféra posledního závodu v sezóně je vždy jiná a trať se mi velice líbí. Změny na autě už do té doby nebudou, to mě čeká až po sezóně. Zima bude dlouhá a tak bude dost času dostat sebe i auto do lepší kondice, abych se pokusil aspoň trochu potrápit stálé vedoucí jezdce skupiny.


© 2015 ÚAMK. All Rights Reserved. Designed By ÚAMK