Na start 51. Rallye Český Krumlov se postavila kompletní jezdecká špička

Vítězem závodu je Dominik Stříteský

  1. ročník Rallye Český Krumlov 2024 se uskutečnil 17. a 18. května a k vidění byla na trase této významné společenské a sportovní akce kompletní tuzemská jezdecká špička. Za spolupráce s ÚAMK se tak pořadatelům, ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov podařilo připravit mimořádnou podívanou plnou napínavých okamžiků a zvratů. Absolutním vítězem 51. Rallye Český Krumlov se stal Dominik Stříteský se Škodou Fabia RS Rally2. ÚAMK mu blahopřeje. 

Pro posádky, kterých bylo celkem přihlášeno 102, z celkem 7 zemí šlo o mimořádnou akci i proto, že se jí vlastně otevírala závodní sezóna. Přirozeně, že přitažlivou je daná akce i pro všechny fanoušky motor sportu. Prezident ÚAMK JUDr. Oldřich Vaníček uvedl, že 51. ročník, znovu potvrdil, že Rallye Český Krumlov je oprávněně vrcholovým motoristickým podnikem zařazeným do FIA European Rally Trophy a Mistrovství ČR v rally. Česká jezdecká špička, stejně jako zahraniční posádky, vytvořily mimořádnou atmosféru na silnicích Jižních Čech, tudíž přitažlivou podívanou pro příznivce motorismu. Za což patří poděkování především pořadatelům z ÚAMK Automotoklubu Rallye Český Krumlov.

Pro posádky byla prvním dnem závodu středa 15. května s přejímkami a seznamovacími jízdami, které pokračovaly i ve čtvrtek 16. května. Pátek 17. května pak byl prvním „ostrým“ závodním dnem se slavnostním startem rallye v Jelení zahradě v Českém Krumlově a po něm průjezd historickým centrem tohoto pořadatelského města. Celkem se pak na trase závodu v pátek uskutečnilo 8 erzet. Tuto první etapu závodu vyhrál Dominik Stříteský se Škodou Fabia RS Rally2.

Čekalo se tedy na to, zda při soupeření s jezdeckou špičkou udrží svoje postavení i v sobotu 18. Května, kdy 51. Rallye Český Krumlov pokračovala svou druhou etapou se 103 měřenými kilometry, které byly na třech tradičních úsecích: Malšín, Malonty a Kohout. Pro diváky byla stejně přitažlivá divácká super erzeta, na níž se soutěžící vrátili na výstaviště v Českých Budějovicích. Součástí celého podniku byl i závod Autoklub Mistrovství ČR v rally historických automobilů.

První měřený test, kterým byl Malšín vyhrál Dominik Stříteský. Za ním se seřadili: Václav Pech a Erik Cais. Jan Kopecký dorazil do cíle Malšína jako čtvrtý. Malšín byl osudovým pro posádku Fridrich – Kreslová, jejich Alfa Romeo 147 hlásila poruchu poloosy.

Následovaly Malonty, erzeta 26,15 měřených kilometrů, o níž se říká, že rozhoduje celý závod. Václav Pech s Petrem Uhlem na Fordu Focus WRC zajeli na Malontech nejrychleji s náskokem 7,8 sekundy. V průběžném celkovém pořadí to pro ně znamenalo posun na bronzovou pozici. Druhý nejrychlejší čas na nejdelším testu 51. Rallye Český Krumlov zajel Dominik Stříteský se Škodou Fabia RS Rally2 a navýšil svůj náskok na čele soutěže na 5,8 sekundy.

Třetím úsekem byl téměř 14 kilometrů dlouhý Kohout. Na něm se nejvíce dařilo Václavu Pechovi a znamenalo to posun opět o jednu příčku výše, tedy na průběžnou stříbrnou příčku. Dominik Stříteský zajel na Kohoutu druhý nejrychlejší čas. Průběžné vedení v soutěži udržel, ale jen o 3,9 sekundy. Třetí nejrychlejší čas zajel Jan Kopecký.

Zajímavé bylo, že diváckou CB Auto Rallye Aréna v Českých Budějovicích již potřetí zcela opanoval Filip Mareš na Toyotě GR Yaris Rally2. Pro celkové vedení v soutěži byl rozhodující duel Václava Pecha a průběžně vedoucího Dominika Stříteského. Ten si udržel vedení, ale už jen o 2,8 sekundy.

Následovaly opakované průjezdy na třech měřených úsecích, přičemž do cíle celého závodu zbývalo jen 50 km. Rychlostní zkoušku Malšín vyhrál Jan Kopecký. Dominik Stříteský dojel čtvrtý. Tím se časový rozdíl Stříteský-Pech zmenšil na 2,3 sekundy.

Malonty přinesly tentokrát vítězství Janu Kopeckému se Škodou Fabia RS Rally2. Následovali ho: Václav Pech, Erik Cais a Dominik Stříteský. V průběžném pořadí nadále sice vedl, ale jen o 1,3 sekundy. Druhý Václav Pech s Fordem Focus WRC mohl převzít vedení.

Závěrečnou rychlostní zkouškou opakovaný průjezd Kohoutem. Nejlépe sice zajel Václav Pech, ale druhý nejrychlejší čas Dominika Stříteského stačil na absolutní vítězství v 51. ročníku Rallye Český Krumlov. Na Kohoutu havarovali Tomáš Enge s Lucií Engovou a po této havárii byla rychlostní zkouška nakonec zrušena.

Jak tedy zní závěrečné hodnocení soutěží? Ve FIA European Rally Trophy a Mistrovství ČR v rally zvítězil Dominik Stříteský s Jiřím Hovorkou. Druhý byl Jan Kopecký s Janem Hlouškem a třetí Filip Mareš s Radovanem Buchou. Vítězem Autoklub Rally Challenge se stali Václav Pech s Petrem Uhlem.

ÚAMK, který je hrdým partnerem Rallye Český Krumlov všem, kdo se umístili na předních místech, blahopřeje. Oceňuje práci pořadatelů a již nyní se těší na příští ročník tohoto populárního závodu v roce 2025.

 

Konečné umístění 10. nejlepších posádek 51. Rallye Český Krumlov 2024

  1. Stříteský / Hovorka – Škoda Fabia RS Rally2 1:28:25,3
    2. Pech / Uhel – Ford Focus WRC +0,8
    3. Kopecký / Uhel – Škoda Fabia RS Rally2 +3,6
     4. Mareš / Bucha – Toyota GR Yaris Rally2 +40,2
     5. Cais / Těšínský – Škoda Fabia RS Rally2 +1:14,3
     6. Březík / Krajča – Škoda Fabia RS Rally2 +2:44,9
     7. von Thurn und Taxis / Hain – Škoda Fabia RS Rally2 +4:07,4
     8. Jirásek / Machů – Škoda Fabia R5 +4:46,8
     9. Cvrček / Prokorát – Škoda Fabia RS Rally2 +5:45,2
     10. Vlček / Kunst – Hyundai i20 N Rally2 +6:20,9

 

Výsledky soutěže historických vozů 51. Rallye Český Krumlov 2024

  1. Neumann / Hlavatý – Mitsubishi Lancer EVO III 1:41:57,2
    2. Kotrmon / Teplá – Ford Escort RS Cosworth +3:26,8
    3. Knížek / Šlegl – BMW 318 iS +5:59,1
     4. Jurečka / Jurečka  – Subaru Impreza 555 +7:03,7
     5. Hráček / Kretlík – Lada VFTS +8:12,5
     6. Mihulka / Soumar – Ford Escort RS 2000 +11:46,8
     7. Řepa / Votava – Škoda 130 LR +13:21,6
     8. Lunga / Kozák – Fiat 131 Racing 2000 +13:48,9
     9. Pavlát / Pavlát – Toyota Celica GT Four +13:52,3
     10. Burget / Poch – Škoda 120 S Rallye +15:37,1