ÚAMK hodnotí 50. Rallye Český Krumlov: Vítězem jsou J. Kopecký, J. Hloušek

Výroční ročník Rallye Český Krumlov byl vskutku výjimečnou událostí, a to jak pro všechny fandy motor sportu,

tak pro šedesátku soutěžících posádek, diváky. Půl století soutěže také doprovázela účast významných osobností: prezidenta ÚAMK JUDr. Oldřicha Vaníčka doprovázel na 50. ročníku Rallye Český Krumlov prezident Mezinárodní automobilové federace FIA Region I pan Jorge F. Delgado. Samozřejmě nechyběli ani zástupci kraje, okresu a samotného města Český Krumlov. Potlesk patřil v Jelení zahradě při slavnostním vyhlášení vítěz posádce Jan Kopecký a Jan Hloušek, která na Škodě Fabia RS Rally2 vybojovala první místo. Jedná se v pořadí již o osmý triumf vítězného jezdce v této soutěži.

Úřadující mistr republiky v automobilových soutěžích Jan Kopecký má tedy na svém kontě nejvyšší počet vítězství v této soutěži. Navíc vyhrál v den narozenin svého staršího syna. Na dalších místech pak skončili: Aleš Jirásek a Petr Machů na Škodě Fabia R5. Umístění tohoto jezdce je o to významnější, že jezdí soutěže teprve druhým rokem. Na třetím místě se pak umístili Věroslav Cvrček s Tomášem Prokorátem. Ti měli trochu té závodnické smůly, když z druhého místa spadli na třetí vinou defektu v RZ14. Druhá příčka jim unikla jen o 2,8 sekundy.

ÚAMK, který se významně podílí na této vrcholné společenské a sportovní akci (19. až 20. května) spolu s pořadatelem ÚAMK Automotoklub Rallye Český Krumlov, blahopřeje nejen těm, kdo se postavili tak zvaně „na bednu“. Poděkování patří všem 56. posádkám, které dojely do cíle závodu FIA European Rally Trophy/PSG Mistrovství České republiky v rally. Kromě jezdců z Čech nechyběly posádky z Německa, Rakouska, Bulharska, Finska, Estonska a dalších zemí. Na trať 50. ročníku rally se vydaly vozy jako: Ford Focus WRC, Škoda Fabia RS Rally2 a Fabia R5. Na startu viděli diváci i Hyundai i20 R5, Mitsubishi Lancer Evo VI, Renault Clio Rally4 nebo Peugeot 208 Rally4 či Opel Corsa Rally4. 

Závod byl plný zvratů a nepředvídaných událostí. Tak například po rychlostní zkoušce Kohout musel kvůli technické závadě Škody Fabia R5 odstoupit průběžně stříbrný Adam Březík. Odstoupil tak další jezdec z "průběžných stupňů vítězů". Na čele tabulky se tak v průběhu závodu držel Jan Kopecký, který ani po odstoupení svých největších soupeřů nejel žádnou "údržbu". Opakovaný průjezd Malonty zajel ještě o skoro sedm sekund rychleji. Druhý nejrychlejší čas zaznamenal Aleš Jirásek, ale ztratil na vítězného Kopeckého 40 vteřin, třetí nejrychlejší čas zajel Věroslav Cvrček. Své si prožil Dominik Stříteský na Škodě Fabia R5. Po skoku dopadl na okraj silnice a následovalo celkem sedm otočení se přes střechu. Naštěstí tento hrůzně vypadající pád nakonec skončil jen pohmožděninami obou členů posádky. Nicméně pro ně soutěž rovněž skončila. A tak vítězně do cíle mířil jezdec Jan Kopecký s navigátorem Janem Hlouškem, který vedl od deváté erzety a dojel s náskokem 5:22,5 minuty, což je další rekord soutěže. ÚAMK jim blahopřeje. 

Opomenout nelze ani druhý závod, a to Mistrovství České republiky v rally historických automobilů, na jehož start se postavilo přes třicet vozů. Ten se jel v celkem pětici kategorií a pro diváky byl tento závod (XV. Rallye Legendy Show), kde startovaly posádky z celkem 5 zemí stejně přitažlivý.  Šance byla fandit i známým osobnostem jako například Vratislav Kulhánek a v závodních týmech byly také ženy. Diváci obdivovali: Ford Escort MK II, Audi Sport Quattro S1, Opel Ascona, Porsche 911 SC, Mercedes-Benz 500 SLC, Lancia Deltha HF Integrale, ale i Škodu 1000 MB nebo 130 RS a další. Už tento výčet jasně napovídá, že bylo nač se dívat. Na výbornou si například vedli Libor Kotrmon a V. Pečenková na voze Ford Escort RS Cosworth, Martin Knížek a Petr Šlegl na BMW 318 iS, stejně jako Petr a Pavel Jurečkovi na Subaru Impreza 555. 

Jak uvedl prezident ÚAMK JUDr. Oldřich Vaníček: „Výroční ročník rallye Český Krumlov se stala mimořádnou společenskou a sportovní akcí. Vítězi se tak stali stejně tak úspěšní soutěžní jezdci, jako diváci, kteří si za pěkného počasí užili vše, co pro ně pořadatelé připravili. Úroveň výročního ročníku byla mimořádná, a v tom nehodláme slevit ani v dalších letech. Rallye Český Krumlov tak úspěšně vykročil do druhé padesátky své historie.“

Update cookies preferences