Jakou trasu s ohledem na nové ceny volit při cestě do Chorvatska?
Novinky

Je doslova výsměchem pro běžného českého motoristu, když „jeho“ europoslanec zvedne ruku pro úpravu povolenek emisí CO2, která zjevně přinese zdražení paliv až o téměř 3 Kč na litr. Navíc, když to komentuje slovy, že mají motoristé šanci pořídit si úspornější auto. A to při smutné realitě: průměrném věku osobních aut v ČR 16 let. Že jsou v Čechách třetí nejstarší v EU osobní vozy, není dáno tím, že Češi mají rádi „plechovky“, ale protože nemají dost prostředků.
Danou situaci jim Evropský parlament ještě opepří. Co tím chceme říct? To, že schválení úprav systému povolenek emisí CO2 přinese i pro dopravu od roku 2027 cenový strop 45 euro za tunu emisí. Za tímto poněkud nejasným pro běžného motoristu číslem se skrývá fakt, že distributoři pohonných hmot by měli „doplácet“ na litr benzínu v dnešních cenách 2,50 Kč a na litr nafty 2,80 Kč. Distributoři?
Snad se nenajde jediný motorista, který uvěří, že tyto vyšší náklady si ponechají distributoři paliv na sobě a nepřenesou je do cen benzínu a nafty. Odborníci ÚAMK nepochybují o tom, že se tyto částky promítnou v cenách paliv u stojanů čerpacích stanic a zaplatí je motoristé.
Co s tím? Rady českých europoslanců: jezděte tramvají, kupte si úspornější auto, nejlépe elektromobil. Bez komentáře…